Η ακολουθία του γάμου έχει μια ιστορία δείχνει ότι πάντοτε η εκκλησία ευλογούσε τον γάμο μέσα στην ευχαριστία αργότερα και έξω από αυτήν.
Οι ευχές της ακολουθίας του γάμου περνούν όλα τα μηνύματα της δημιουργίας, της μυστηριακής του διάστασηςτης εις χριστόν και εις την εκκλησίαν κατανόησής του, της αλήθειας ότι ο γάμος είναι ένα μυστήριο. αλλά και μιας πρόγευσης των εσχάτων με το μαρτυρικό στοιχείο όχι απόντα από αυτήν την πορεία.
Αν σας ρωτήσουν γιατί να μην πάω στο δήμαρχο ή να μην κάνω ένα σύμφωνο συμβιώσεως και να πάω στον παπά στην εκκλησία! Τι πρέπει να απαντήσει ένας χριστιανός. Πώς να πείσει τον άλλο πως αυτό που κάνουμε στην εκκλησία είναι πολύ σημαντικό. Και γι αυτό πηγαίνουμε στην εκκλησία Ειδικότερα ο γάμος ως αγάπης μυστήριο όπου δύο άγνωστοι άνθρωποι ενώνονται εις σάρκα μίαν και θεμελιώνουν την νέα τους ζωή κατά το πρότυπο της αγάπης προς την εκκλησία δεν είναι δυνατόν να εννοηθεί έξω από την ιερολογία και την σύνδεσή του με την θ.ευχαριστία, κοινό ποτήριο σήμερα θα λέγαμε, και τούτοδιότι εδώ βρίσκεται η απάντηση μας αν μπορούμε να την εκφράσουμε διότι ο γάμος είναι ανάμνηση του μυστηρίου της δημιουργίας και του μυστηρίου του γάμου Χριστού και Εκκλησίας. Η γαμήλιός ευλογία άρμοσονστεφάνωσον, η στεφανική επίκλησης κατά τον άγιοΘεόδωρο τον Στουδίτη τονίζει το θείο συστατικό και στοιχείο του συζυγικού δεσμού. Ότι ιερολογία μας δίνει την δυνατότητα να κοινωνήσουμε με τον θεό ή παρεμβαίνει ο θεός στην ζωή μας για να μας εμπνεύσει αυτήν την αγάπη. Με βάση αυτήν την σχέση μπορούμε να αρμόσουμε την αγάπη. Η ευλογία δηλαδή υπομνηματίζει την του πρώτου ανθρώπου διάπλαση και από την πλευρά του ανδρός δημιουργία της γυναίκας σύζευξη. Σε κάθε γάμο επαναλαμβάνεται η αρχική θεία λειτουργία ξαναποκτά το ζευγάρι την προπτωτική του ενότητα, ο στόχος του χριστιανού να επιστρέψει στο πρωτόκτιστο κάλλος στην ομορφιά της ζωής! Τι σημαίνει κάλλος! Κάλλος είναι η απαλλαγή από τα πάθει η ηρεμία της ψυχής σημαίνει αγάπη ενότητα αυτά που ευχόμαστε καθημερινά. κτλ. Συμμετέχει και πάλη στο δημιουργικό σχέδιο του θεού, μαρτυρεί στην ζωή του το μέγα θαύμα του μυστηρίου της ενώσεως του χριστού με την εκκλησία. Η ιερολογία ως λειτουργική ανάμνηση, μυστηριακή,τόσο της ευλογίας του θεού στο πρώτο ζεύγος όσο και της ευλογίας του χριστού στο γάμο της Κανά,τονίζει και σήμερα την αντίθεση της εκκλησίας σε κάθε υποτιμητική στάση έναντι του γάμου.